
DRESS YOUR REAL YOU
SILK zet zich met haar “DRESS YOUR REAL YOU” campagne af tegen iedereen die zich anders voordoet dan hij of zij is, die keuzes maakt voor een ander of gewoon voor de likes. “We vieren echte mensen, met echte karakters en echte gevoelens. SILK daagt dan ook iedereen uit om die echtheid te laten zien.
Echte mensen
In de mediacampagne komen echte mensen terug. Een vrouw die haar dochter borstvoeding geeft, een balletdanser, een oudere vrouw die zich opmaakt voor een date, om maar wat voorbeelden te geven. Mooi of niet mooi is voor ons niet zo relevant. We willen ons hoofd boven het maaiveld uitsteken en iets anders laten zien. Je hebt genoeg merken die zich richten op influencers of komen met op elkaar lijkende campagnes. Wij gaan voor authenticiteit en echte mensen. Krachtige beelden die spreken, niet braver of mooier gemaakt dan het is. Dit is real.
“Daarnaast pakken we met ‘REAL’ direct een zeer hot topic dat speelt in onze maatschappij”, vervolgt Heidi. “We leven haast in een surrealistische wereld waar door social media en het gebruik van filters een soort perfect leven wordt gesuggereerd. Waar genieten van het moment en het échte leven haast een ondenkbaar streven is, is het denk ik des te belangrijker om onder andere de jeugd te leren dat ze zichzelf mogen zijn. SILK heeft met haar eerdere ‘For playful mind’-campagnes altijd willen inspireren om je eigen unieke weg in het leven te kiezen, om je vrij te voelen en te dragen wat jij maar wil. Wij verkopen niet alleen sieraden voor commercieel gewin, maar proberen de consument ook te verrijken met een levensstijl met een vrije geest. We zien de ontwikkeling van Instagram om te stoppen met het tonen van likes dan ook als een zeer goede ontwikkeling. Het gaat om de content, om het verhaal, om de personen en niet om de hoeveelheid likes.”
“Daarnaast pakken we met ‘REAL’ direct een zeer hot topic dat speelt in onze maatschappij”, vervolgt Heidi. “We leven haast in een surrealistische wereld waar door social media en het gebruik van filters een soort perfect leven wordt gesuggereerd. Waar genieten van het moment en het échte leven haast een ondenkbaar streven is, is het denk ik des te belangrijker om onder andere de jeugd te leren dat ze zichzelf mogen zijn. SILK heeft met haar eerdere ‘For playful mind’-campagnes altijd willen inspireren om je eigen unieke weg in het leven te kiezen, om je vrij te voelen en te dragen wat jij maar wil. Wij verkopen niet alleen sieraden voor commercieel gewin, maar proberen de consument ook te verrijken met een levensstijl met een vrije geest. We zien de ontwikkeling van Instagram om te stoppen met het tonen van likes dan ook als een zeer goede ontwikkeling. Het gaat om de content, om het verhaal, om de personen en niet om de hoeveelheid likes.”